fbpx

[CASESTUDY] Hoe Een Klant 180 Webinar Inschrijvingen Kreeg Met 31% Show-up Rate

Hoe verzamel je inschrijvingen voor een webinar?

En hoe zorg je voor een goede show up rate?

Die 2 vragen ga ik hieronder beantwoorden met een case study.

Laten we starten...

More...

Eerst even een klein beetje context:

Met een webinar kun jij je producten of diensten online verkopen. Het voordeel is dat je meerdere mensen tegelijk een aanbod kan doen.

Dit kost een stuk minder tijd, dan iedereen 1-op-1 spreken:

Laten we beginnen bij het begin…

Hoe verzamel je inschrijvingen voor een webinar?

  1. Een aanbod (de inhoud van de webinar) en boodschap die bij de doelgroep aansluit. Dit klinkt logisch, maar hier gaat het meestal mis. En dan kun je zoveel tijd, energie en geld stoppen in promotie als je wilt. Het resultaat blijft hetzelfde: geen inschrijvingen. Kijk dus naar je concurrenten om te zien wat werkt. En zorg dat je de problemen, doelen en emoties van je doelgroep kent.
  2. Promoot de webinar. Bedenk van tevoren hoe je dit gaat doen. Want anders maak je voor niets een webinar. Stel jezelf de volgende vragen: heb ik genoeg website bezoekers, social media volgers en e-mailadressen om te promoten? Indien nee, hoe ga ik de webinar promoten? Advertenties (kost geld)? Influencers (netwerk voor nodig)?
  3. Test verschillende unieke invalshoeken. Test je boodschap op de webinar registratiepagina, de promotieboodschap en de teksten en video’s op social media. Gooi dus niet direct alles om als het niet perfect werkt. Focus je op het werkende krijgen. Webinars werken, de vraag is: hoe laat je ze voor bedrijf werken?

Dat brengt ons bij het volgende vraagteken:

Hoe zorg je voor een goede show up rate?

Iemand zich laten inschrijven is stap 1. Stap 2 is ervoor zorgen dat ze je webinar volgen.

Er zijn 2 factoren die de show up rate beïnvloeden:

  1. Herinneringen: maak het onmogelijk om je webinar te vergeten.
  2. De waarde van de webinar laten zien: hoe waardevoller de webinar overkomt, des te meer mensen komen er opdagen.

Nu even praktisch:

  • Raad mensen aan om de webinar in hun agenda te zetten op de bedank pagina (de meeste webinar software heeft dit als optie)
    Bedank ze voor de inschrijving en herhaal waarom de webinar een de moeite waard is.
  • Stuur een e-mail ter bevestiging: direct na de registratie, 24 uur van tevoren, 12 uur van tevoren, 3 uur van tevoren, 1 uur van tevoren en vlak voordat de webinar begint.
  • Een advertentie ter herinnering: gebruik bijvoorbeeld Facebook en Instagram advertenties om iedereen aan het tijdstip te herinneren (met advertenties bereik je meestal meer mensen, dan met de gratis methodes)

Meten is weten, dus er blijft nog 1 vraag over:

Wat is een goede show-up rate?

Ga voor meer dan 30%!

Voor de volledigheid van deze post even nog in het kort de 4 stappen:

Stap 1: Iemand zich laten inschrijven

Stap 2: Zorg ervoor dat ze je webinar volgen

Stap 3: een waardevolle webinar geven en verkopen

Stap 4: na de webinar de kijkers opvolgen en het aanbod herhalen

Wil je de bovenstaande tips implementeren? Of ben je benieuwd hoe het precies werkt in de praktijk? Dus het opzetten en je resultaten verbeteren? Of wil je meer weten over de casestudy?

Stuur me dan een bericht en ontdek wat de mogelijkheden zijn.

Team Adhop
 

>